Uw specialist in rekenen voor basisscholen en particulieren in Kortenhoef

Uw specialist voor rekenen in Kortenhoef

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning voornamelijk gericht op de leerontwikkeling en het het verbeteren van studievaardigheden, voor scholieren in het lager onderwijs in Kortenhoef en daarna voor het middelbaar onderwijs in Kortenhoef.

Rekenen kan een complex proces zijn. Het is prachtig als een leerling vanaf het begin goed met de klas op kan gaan en snel de moeilijkere opgaven maakt. Maar de lessen over rekenen zijn niet voor alle leerlingen even gemakkelijk. Wanneer u voor de honderdste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een leerling snapt het nog steeds niet, voelt het misschien zinloos hier verder mee te gaan. Het schijnt alsof die leerling het simpelweg niet wil bevatten. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het kind de benodigde aandacht geven en ze te begeleiden tot hij weer helemaal met de groep op kan gaan. Meestal is hier niet de tijd voor en zijn er ondertussen nog twintig anderen zitten te wachten.

Uw rekenspecialist voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Kortenhoef

In Kortenhoef bieden we specifieke begeleiding aan kinderen op de basisschool van groep 5 tot en met 8 om hun wiskunde- en lees-vaardigheden te verbeteren. In de loop van een dagdeel is de remedial teacher in Kortenhoef op school beschikbaar om hen te ondersteunen om hun leerachterstanden te verhelpen of in bepaalde gevallen tegengaan.

We beginnen altijd met een diepgaand onderzoek om de wiskundige bekwaamheid van het kind te bepalen en de nodige hulp te bepalen. Vervolgens stellen we een aangepast lesprogramma samen dat tegemoetkomt bij hun bijzondere behoeften voor wiskunde.

Onze vorm van remedial teaching voor rekenen kan individueel plaatsvinden, maar meestal is dit in kleine groepen van 2 tot 4 leerlingen uit dezelfde groep. Bovendien werken we in samenwerking met de onderwijzer om een plan voor in de klas op te stellen en dit te overleggen.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Uw rekenspecialist voor rekenen in Kortenhoef

Rekenen is een moeilijk proces. Het is fantastisch als een student vanaf de primaire keer goed met de klas mee kan en snel de moeilijkere opgaven maakt. Maar de rekenlessen zijn niet voor elke leerling even eenvoudig. Wanneer u voor de zoveelste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een leerling begrijpt het steeds niet, lijkt het vruchteloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die kind het gewoon niet wil begrijpen. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het student de nodige aandacht geven en hem/haar te ondersteunen tot hij weer volledig met de groep mee kan. Vaak is hier geen tijd voor en zitten er tussentijds nog twintig andere studenten te wachten.

 

Remedial teaching rekenen bij Leerrijk Leren in Kortenhoef

Om die reden biedt Leerrijk Leren extra ondersteuning voor rekenen aan. Via deze gepersonaliseerde ondersteuning kunnen wij een leerling op gestructureerde wijze helpen bij de ontwikkeling van zijn of haar wiskundige vaardigheden. Eerst gaan we op zoek naar wat precies de grond is van het probleem. Soms is het zo dat ze ergens een beginnende stap over het hoofd gezien hebben, waardoor ze in een latere fase niet verder komen. Maar er kunnen eveneens andere redenen meespelen: mogelijk is het kind overgestimuleerd, heeft het te weinig zelfvertrouwen of voelt het zich niet comfortabel in zijn vel. Ook kan er een leerprobleem meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is opgedoken. Het is erg essentieel om van bij het begin de correcte oorzaken te identificeren zodat we doelmatig en gepast te hulp kunnen bieden. Elke oorzaak vraagt namelijk een andere benadering. Het kan zelfs een combinatie van verschillende aspecten zijn. Zo kan een kind met rekenproblemen een negatief zelfbeeld ontwikkelen, waardoor het nóg meer fouten maakt tijdens het getallen beheren. Het wordt al snel een oneindige lus.

 

Onze methode voor rekenen

Remedial Teaching kan in groepsverband of individuele setting plaatsvinden. Op basis van diepgaand preliminair onderzoek en observaties stellen we een aangepast traject voor. We gaan gestructureerd te werk en stimuleren het kind om in beheersbare stappen verbetering te boeken. We werken met een deskundig team dat thuis is met diverse problematieken. De trainers uit ons team weten de hart van de vertragingen te vinden. Zij begrijpen het kind goed aan en hebben een heldere visie over welke stappen er moeten gezet worden om het kind te doen ontwikkelen. De redenen kunnen divers zijn en daarom varieert de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het volledige kind en geven we het kind instrumenten aan op maat. Zo kan hij of zij in de toekomst nieuwe materiaal autonoom verwerken. Het gaat dus niet uitsluitend om het verstandelijke aspect op dat moment. We verzekeren er natuurlijk voor dat het kind efficiënt mee is met de huidige rekenlessen. Maar we houden ook rekening met zijn behaviorale en emotionele kenmerken en bewapenen het kind om in de toekomst zelf defi’s aan te gaan.

 

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op gevoelsmatig vlak kijken we onder andere naar het zelfbeeld van een leerling. Het is niet ongewoon dat als een kind regelmatig onvoldoendes haalt bij Rekenen, hij/zij na een bepaalde periode denkt dat ie er niets van kan. Door positieve voorspellingen uit te spreken en in beheersbare stappen triomfen te boeken, helpen we het kind om opnieuw in zichzelf te hebben geloof. Daardoor zal hij meer verzekerdheid krijgen in zichzelf om in de toekomst complexe uitdagingen aan te pakken. Ook zal het kind zich meer gedreven voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij gelooft dat het wel goed komt. Dankzij de zorg die we besteden aan de sociaal-emotionele kant, zal het kind weer meer plezier beleven aan rekenen. Een negatieve houding kan namelijk de groei tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit onderzoek gebleken is dat er een onderliggende leerstoornis meespeelt, zoals rekenstoornis, zullen wij de rekencapaciteiten uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we objectief welke zaken niet zo soepel gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige competenties op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze trainingen aansluiten bij zijn studieplan, zodat de verbinding duidelijk is tussen Remedial Teaching en de cursussen op school.

Al deze begeleiding wordt specifiek afgesteld op de pupil. Elk kind is namelijk uniek. Op basis van gebaseerd op onderzoek, inspirerende coaches en met een uitgebreide didactische ervaring kunt u er gerust van zijn dat we een grote toegevoegde waarde kunnen bieden voor uw leerling(en).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet enkel gericht op kinderen met studie- of gedragsuitdagingen, maar ook op buitengewoon begaafde kinderen. We bieden hen stimulerende lessen op maat om hun vaardigheden verder te ontwikkelen.

Het is cruciaal om te onderstrepen dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich meestal op het opnieuw doornemen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt integendeel intensief met de kinderen, volgens een persoonlijk plan met een helder doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke educatieve of gedragsprobleem.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Door middel van veel gedrevenheid ondersteunen we heden en in de nabije toekomst lagere scholen en het secundair onderwijs uit de onderstaande steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen