Interim management, Intern begeleiding, Remedial teaching en meer blog....

Welkom op mijn blog, waar ik je meeneem op een boeiende ontdekkingsreis door de wereld van schoolmanagement, interne begeleiding, remedial teaching en andere leerprocessen.

In mijn blog deel ik waardevolle inzichten, praktische tips en effectieve strategieën om scholen en leerprocessen te verbeteren. Of je nu een ouder bent die zijn kind wil ondersteunen, een leerkracht, bestuurder of schoolleider op zoek naar nieuwe benaderingen, of iemand die wil groeien in zijn of haar leertraject, hier vind je zeker inspiratie.

Ik put uit mijn ervaring en mijn passie voor het begrijpen van het Nederlandse onderwijs en de leerprocessen om jou te voorzien van waardevolle informatie. Samen gaan we op zoek naar innovatieve methoden, nuttige hulpmiddelen en effectieve technieken die je kunnen helpen bij het behalen van succes op zowel management- als educatief gebied.

Samen kunnen we de sleutel vinden om jouw volledige potentieel en dat van anderen te ontgrendelen.

remedial teacher

“Verbinding met de omgeving voor leerlingen in het basisonderwijs: Krachtige samenwerking tussen scholen en gemeenschappen”

Hoe scholen en gemeenschappen samenwerken om leerlingen in het basisonderwijs te helpen bij het versterken van hun verbinding met de omgeving Scholen en gemeenschappen kunnen samenwerken om leerlingen in het basisonderwijs te helpen bij het versterken van hun verbinding met de omgeving. Door samen te werken kunnen scholen en gemeenschappen een omgeving creëren waarin leerlingen zich veilig en gerespecteerd voelen, waardoor ze zich meer betrokken voelen bij hun omgeving. Een manier waarop scholen en gemeenschappen samen kunnen werken, is door leerlingen de kans te geven om deel te nemen aan gemeenschapsactiviteiten. Door deel te nemen aan activiteiten zoals vrijwilligerswerk, kunnen leerlingen hun verbinding met de gemeenschap versterken. Ook kunnen scholen

Lees verder »

Het belang van voortdurende beoordeling in het onderwijzen van technisch lezen

“Technisch lezen leren met voortdurende beoordeling: de sleutel tot succes!” Het onderwijzen van technisch lezen is een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Het is een vaardigheid die leerlingen nodig hebben om te slagen in hun studies en in hun carrière. Het is echter ook een vaardigheid die moeilijk te leren is. Daarom is het belangrijk dat leerkrachten voortdurend beoordelen hoe leerlingen technisch lezen. Door voortdurende beoordeling kunnen leerkrachten de voortgang van leerlingen volgen en hen helpen bij het verbeteren van hun technische leesvaardigheden. In deze inleiding zal ik ingaan op het belang van voortdurende beoordeling in het onderwijzen van technisch lezen. Hoe technisch lezen beoordelingen kan helpen bij het verbeteren

Lees verder »

Het belang van reflectieve praktijk in het verbeteren van de onderwijskwaliteit

“Reflecteren is de sleutel tot betere onderwijskwaliteit!” Reflectieve praktijk is een belangrijk onderdeel van het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs. Het is een proces waarbij leraren hun eigen handelen en dat van hun leerlingen beoordelen en evalueren. Door reflectie kunnen leraren hun eigen kennis en vaardigheden verbeteren en hun leerlingen beter begeleiden. Reflectieve praktijk is een krachtig hulpmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. In deze inleiding zal ik ingaan op het belang van reflectieve praktijk in het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Ik zal ook de voordelen van reflectieve praktijk bespreken en de manieren waarop leraren reflectie kunnen toepassen in hun onderwijspraktijk. Hoe reflectieve praktijk kan

Lees verder »

Hoe taalondersteuning kan helpen bij dyslexie

Inleiding: Wat is dyslexie en hoe beïnvloedt het taalvaardigheid? Dyslexie is een neurologische aandoening die invloed heeft op het vermogen om te lezen, schrijven en spellen. Het is belangrijk om te begrijpen hoe dyslexie de taalvaardigheid beïnvloedt, omdat dit inzicht kan bieden in de behoefte aan taalondersteuning voor mensen met dyslexie. Mensen met dyslexie kunnen moeite hebben met het herkennen en onderscheiden van klanken en letters, wat leidt tot uitdagingen bij het lezen en spellen. Dit kan invloed hebben op hun vermogen om geschreven informatie te begrijpen en effectief te communiceren. Het is essentieel om deze uitdagingen te begrijpen, zodat we taalondersteuning kunnen bieden die specifiek is afgestemd op de

Lees verder »

Verhoogde afhankelijkheid van technologie in het onderwijs

“Verhoog je kennis met technologie: onderwijs voor de toekomst!” De afgelopen jaren is er een toenemende afhankelijkheid van technologie in het onderwijs. Technologie heeft een grote invloed op de manier waarop leerlingen leren en docenten lesgeven. Het gebruik van technologie in het onderwijs heeft veel voordelen, zoals het verbeteren van de leeromgeving, het verhogen van de motivatie van leerlingen en het verbeteren van de communicatie tussen leerlingen en docenten. Hoewel technologie een belangrijke rol speelt in het onderwijs, is het belangrijk om te begrijpen dat er ook nadelen zijn. In dit artikel zal ik de voordelen en nadelen van verhoogde afhankelijkheid van technologie in het onderwijs bespreken. Hoe technologie de

Lees verder »

Het effect van leermiddelen op de kwaliteit van het onderwijs

“Leermiddelen: de sleutel tot betere kwaliteit van onderwijs!” In de afgelopen decennia is er veel veranderd in de wereld van het onderwijs. Technologie heeft een grote invloed gehad op de manier waarop leerlingen leren en docenten lesgeven. Een van de meest opvallende veranderingen is de toename van het gebruik van leermiddelen in het onderwijs. Leermiddelen zoals computers, tablets, interactieve whiteboards en andere digitale hulpmiddelen zijn steeds meer een onderdeel van het onderwijs. Maar wat is het effect van deze leermiddelen op de kwaliteit van het onderwijs? In deze inleiding zal ik de verschillende manieren waarop leermiddelen de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren, bespreken. Ik zal ook de mogelijke nadelen

Lees verder »
Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsgroepen Begeleiders Onderwijs
Lid van ManagementSite voor vraagstukken beter managen en organiseren
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen