Uw specialist in rekenen voor basisscholen en particulieren in Loo (Gem. Duiven)

Uw specialist voor rekenen in Loo (Gem. Duiven)

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning primair gericht op het leerproces en het ontwikkelen van studievaardigheden, voor studenten in het lager onderwijs in Loo (Gem. Duiven) en daarna voor het middelbaar onderwijs in Loo (Gem. Duiven).

Het proces van rekenen is ingewikkeld. Het is geweldig als een leerling vanaf het begin goed met de klas mee kan en vlot de lastigere opgaven maakt. Maar de lessen in rekenen zijn niet voor elke leerling even gemakkelijk. Wanneer u voor de zoveelste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een leerling snapt het nog steeds niet, voelt het misschien zinloos hier door te gaan. Het voelt alsof die leerling het gewoon niet wil bevatten. Uiteraard wilt u niets liever dan het kind de benodigde aandacht geven en hem/haar te begeleiden tot hij weer volledig met de groep mee kan. Vaak is hier weinig tijd voor en zitten er ondertussen nog een twintigtal andere leerlingen zitten te wachten.

Uw rekenspecialist voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Loo (Gem. Duiven)

In Loo (Gem. Duiven) bieden we gerichte begeleiding aan leerlingen in het basisonderwijs van groep 5 tot en met 8 om hun wiskunde- en spelling-vaardigheden te verbeteren. In de loop van een deel van de dag is de remedial teacher in Loo (Gem. Duiven) op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun leerachterstanden te verhelpen of in sommige gevallen vermijden.

We starten altijd met een grondig onderzoek om de rekenvaardigheid van het kind te identificeren en de vereiste hulp vast te stellen. Daarna stellen we een op maat gemaakt lesprogramma samen dat aansluit bij hun bijzondere behoeften voor het rekenen.

Onze stijl van remedial teaching voor getallen kan persoonlijk plaatsvinden, maar gewoonlijk is dit in kleinschalige groepen van 2 tot 4 leerlingen uit dezelfde groep. Verder werken we in samenwerking met de onderwijzer om een plan voor in de klas op te stellen en dit door te nemen.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Uw rekenspecialist voor rekenen in Loo (Gem. Duiven)

Rekenen is een ingewikkeld proces. Het is geweldig als een student vanaf de allereerste keer goed met de klas mee kan en gemakkelijk de moeilijkere opgaven maakt. Maar de rekensessies zijn niet voor elke leerling even gemakkelijk. Wanneer u voor de zoveelste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een student begrijpt het steeds niet, lijkt het zinloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die student het gewoon niet wil bevatten. Uiteraard wilt u niets liever dan het leerling de nodige aandacht geven en hem/haar te begeleiden tot hij weer volledig met de groep mee kan. Vaak is hier niet de tijd voor en zitten er intussen nog twintig andere studenten te wachten.

 

Remedial teaching rekenen bij Leerrijk Leren in Loo (Gem. Duiven)

Daarvoor biedt Leerrijk Leren remedial teaching voor getallen aan. Via deze gepersonaliseerde ondersteuning kunnen wij een leerling op systematische wijze helpen bij de ontwikkeling van zijn of haar wiskundige vaardigheden. Eerst gaan we op zoek naar wat precies de grond is van het issue. Soms is het zo dat ze ergens een beginnende stap gemist hebben, waardoor ze in een latere fase komen vast te zitten. Maar er kunnen evenzeer andere redenen meespelen: misschien is het kind overbelast, heeft het te onvoldoende zelfvertrouwen of voelt het zich niet prettig in zijn vel. Ook kan er een leerstoornis meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is gekropen. Het is erg essentieel om vanaf het begin de passende oorzaken te identificeren zodat we effectief en geschikt te hulp kunnen schieten. Elke oorzaak vraagt immers een andere methode. Het kan ook nog een samenloop van verschillende aspecten zijn. Zo kan een kind met dyscalculie een slecht zelfbeeld ontwikkelen, waardoor het daarnaast meer fouten maakt tijdens het getallen beheren. Het wordt al snel een vicieuze cirkel.

 

Onze methode voor rekenen

Remedial Teaching kan in een groep setting of persoonlijke setting plaatsvinden. Op basis van uitvoerig vooronderzoek en beoordelingen stellen we een op maat gemaakt traject voor. We gaan methodisch te werk en motiveren het kind om in beheersbare stappen progressie te boeken. We werken met een ervaren team dat vertrouwd is met verschillende problematieken. De coaches uit ons team weten de hart van de vertragingen te vinden. Zij doorgronden het kind diepgaand aan en hebben een expliciete visie over welke stappen er moeten gezet worden om het kind te doen groeien. De redenen kunnen verschillend zijn en daarom wijzigt de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het hele kind en geven we het kind instrumenten aan op maat. Zo kan hij of zij in de toekomende tijd nieuwe materiaal zelfstandig verwerken. Het gaat dus niet alleen om het cognitieve aspect op dat moment. We garanderen er uiteraard voor dat het kind goed mee is met de actuele rekenlessen. Maar we nemen rekening met zijn gedragsmatige en emotionele kenmerken en bewapenen het kind om in de nabije toekomst zelf hindernissen aan te gaan.

 

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op emotioneel vlak kijken we onder andere naar het zelfbeeld van een leerling. Het is niet ongewoon dat als een kind veelvuldig lage scores haalt bij Rekenen, hij/zij na een tijdje veronderstelt dat ie er nauwelijks van kan. Door positieve verwachtingen uit te spreken en in kleine stappen overwinningen te boeken, helpen we het kind om weer in zichzelf te hebben geloof. Daardoor zal hij meer vertrouwen krijgen in zichzelf om in de toekomst lastige vraagstukken aan te pakken. Ook zal het kind zich meer gedreven voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij heeft vertrouwen dat het wel goed komt. Dankzij de aandacht die we besteden aan de gevoelsmatige kant, zal het kind weer meer voldoening beleven aan rekenen. Een negatieve houding kan namelijk de groei tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit studie gebleken is dat er een onderliggende leerstoornis meespeelt, zoals rekenstoornis, zullen wij de rekencapaciteiten uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we helder welke zaken niet zo vlot gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige bekwaamheden op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze trainingen aansluiten bij zijn studieplan, zodat de link duidelijk is tussen Remedial Teaching en de lessen op school.

Al deze begeleiding wordt specifiek afgesteld op de student. Elk kind is namelijk verschillend. Op basis van gebaseerd op onderzoek, motiverende coaches en met een sterke didactische ervaring kunt u er gerust van zijn dat we een grote toegevoegde waarde kunnen bieden voor uw pupil(len).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze extra ondersteuning is niet enkel gericht op kinderen met educatieve of gedragsproblemen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen interessante lessen op maat om hun bekwaamheden verder te ontwikkelen.

Het is belangrijk om te benadrukken dat remedial teaching verschilt van bijles. Bijles richt zich meestal op het opnieuw doornemen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt echter grondig met de kinderen, op basis van een individueel plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun unieke leer- of gedragsprobleem.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Door middel van veel passie ondersteunen we nu en in de toekomst basisscholen en het middelbaar onderwijs uit de volgende steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen