Uw specialist in rekenen voor basisscholen en particulieren in Gouda

Uw specialist voor rekenen in Gouda

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning primair gericht op de ontwikkeling van leren en het bevorderen van studievaardigheden, voor leerlingen in het basisonderwijs in Gouda en daarna voor het secundair onderwijs in Gouda.

Rekenen kan een complex proces zijn. Het is geweldig als een leerling meteen goed met de klas mee kan en snel de moeilijkere opgaven maakt. Maar de lessen over rekenen zijn niet voor alle leerlingen even simpel. Wanneer u voor de honderdste keer hetzelfde lesje heeft gedaan en een leerling begrijpt het nog steeds niet, lijkt het zinloos hier door te gaan. Het voelt alsof die leerling het gewoon niet wil bevatten. Natuurlijk wilt u niets liever dan het kind de benodigde aandacht geven en ze te begeleiden tot hij weer volledig met de groep kan bijhouden. Doorgaans is hier niet de tijd voor en zitten er ondertussen nog twintig andere leerlingen in afwachting.

Uw rekenspecialist voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Gouda

In Gouda bieden we gerichte begeleiding aan basisschoolkinderen van groep 5 tot en met 8 om hun reken- en spelling-vaardigheden te verbeteren. In de loop van een deel van de dag is de remedial teacher in Gouda op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun achterstanden in het leren te verhelpen of in bepaalde gevallen tegengaan.

We beginnen altijd met een grondig onderzoek om de rekenvaardigheid van het kind te identificeren en de vereiste hulp te identificeren. Dan stellen we een persoonlijk lesprogramma samen dat past bij hun eigen behoeften voor wiskunde.

Onze manier van remedial teaching voor wiskunde kan persoonlijk plaatsvinden, maar gewoonlijk is dit in kleine groepen van 2 tot 4 leerlingen uit dezelfde groep. Daarnaast werken we in samenwerking met de onderwijzer om een plan voor in de klas op te stellen en dit door te nemen.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Uw rekenspecialist voor rekenen in Gouda

Rekenen is een moeilijk proces. Het is fantastisch als een kind vanaf de allereerste keer goed met de klas mee kan en vlot de moeilijkere opgaven maakt. Maar de wiskundelessen zijn niet voor elke leerling even gemakkelijk. Wanneer u voor de zoveelste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een kind begrijpt het nog steeds niet, lijkt het zinloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die kind het gewoon niet wil begrijpen. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het kind de nodige aandacht geven en hem/haar te ondersteunen tot hij weer compleet met de groep mee kan. Vaak is hier niet de tijd voor en zitten er ondertussen nog twintig andere leerlingen te wachten.

 

Remedial teaching rekenen bij Leerrijk Leren in Gouda

Daarom biedt Leerrijk Leren remedial teaching voor rekenen aan. Via deze op maat gemaakte ondersteuning kunnen wij een leerling op gestructureerde wijze helpen bij de ontwikkeling van zijn of haar rekenvaardigheden. Eerst gaan we op zoek naar wat juist de oorzaak is van het issue. Soms is het zo dat ze ergens een eerste stap verzuimd hebben, waardoor ze in een verdere fase stuck raken. Maar er kunnen ook andere redenen meespelen: misschien is het kind overbelast, heeft het te onvoldoende zelfvertrouwen of voelt het zich niet comfortabel in zijn vel. Ook kan er een leerprobleem meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is gekomen. Het is erg cruciaal om van bij het begin de juiste oorzaken te achterhalen zodat we efficiënt en gepast te hulp kunnen komen. Elke oorzaak vraagt immers een andere methode. Het kan ook nog een mix van verschillende aspecten zijn. Zo kan een kind met dyscalculie een negatief zelfbeeld creëren, waardoor het zelfs meer fouten maakt tijdens het rekenen. Het wordt al gauw een neerwaartse spiraal.

 

Onze methode voor rekenen

Remedial Teaching kan in een groep setting of persoonlijke setting plaatsvinden. Op basis van diepgaand voorafgaand onderzoek en beoordelingen stellen we een aangepast traject voor. We gaan gestructureerd te werk en stimuleren het kind om in beheersbare stappen vooruitgang te boeken. We werken met een bekwaam team dat thuis is met verschillende problematieken. De trainers uit ons team weten de hart van de achterstanden te vinden. Zij begrijpen het kind diepgaand aan en hebben een duidelijke visie over welke stappen er genomen moeten worden om het kind te doen groeien. De redenen kunnen uiteenlopend zijn en daarom verschilt de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het hele kind en reiken we het kind instrumenten aan op maat. Zo kan hij of zij in de nabije toekomst nieuwe leerstof onafhankelijk verwerken. Het gaat dus niet alleen om het verstandelijke aspect op dat moment. We verzekeren er uiteraard voor dat het kind goed mee is met de huidige rekenlessen. Maar we houden rekening met zijn behaviorale en gevoelsmatige kenmerken en rusten het kind om in de toekomst zelf uitdagingen aan te gaan.

 

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op sociaal-emotioneel vlak kijken we onder andere naar het zelfbeeld van een leerling. Het is niet ongewoon dat als een kind veelvuldig slechte cijfers haalt bij Rekenen, hij/zij na verloop van tijd veronderstelt dat ie er weinig van kan. Door positieve verwachtingen uit te spreken en in kleinschalige stappen successen te boeken, helpen we het kind om weer in zichzelf te geloven. Daardoor zal hij meer vertrouwen krijgen in zichzelf om in de toekomende tijd lastige vraagstukken aan te pakken. Ook zal het kind zich meer enthousiast voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij heeft vertrouwen dat het wel goed komt. Dankzij de zorg die we besteden aan de emotionele kant, zal het kind weer meer voldoening beleven aan rekenen. Een slechte instelling kan namelijk de groei tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit analyse gebleken is dat er een onderliggende leerstoornis meespeelt, zoals dyscalculie, zullen wij de rekenvaardigheden uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we duidelijk welke zaken niet zo goed gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige bekwaamheden op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze lessen aansluiten bij zijn schoolvakken, zodat de verbinding duidelijk is tussen Remedial Teaching en de lessen op school.

Al deze ondersteuning wordt specifiek afgesteld op de pupil. Elk kind is namelijk verschillend. Op basis van gebaseerd op onderzoek, inspirerende coaches en met een uitgebreide didactische ervaring kunt u er gerust van zijn dat we een grote toegevoegde waarde kunnen bieden voor uw pupil(len).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze extra ondersteuning is niet alleen gericht op kinderen met educatieve of gedragsuitdagingen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen stimulerende lessen op maat om hun bekwaamheden verder te vergroten.

Het is cruciaal om te benadrukken dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich doorgaans op het herhalen van eerder onderwezen stof. Onze remedial teacher werkt integendeel intensief met de kinderen, op basis van een individueel plan met een helder doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun unieke studie- of gedragsprobleem.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Met behulp van veel gedrevenheid ondersteunen we nu en in de komende tijden basisscholen en het voortgezet onderwijs uit de onderstaande steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen