Uw specialist in rekenen voor basisscholen en particulieren in Beesd

Uw specialist voor rekenen in Beesd

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning in de eerste plaats gericht op de leerontwikkeling en het het verbeteren van studievaardigheden, voor studenten in het basisonderwijs in Beesd en daarna voor het middelbaar onderwijs in Beesd.

Rekenen is een ingewikkeld proces. Het is prachtig als een leerling vanaf het begin goed met de klas op kan gaan en vlot de moeilijkere opgaven maakt. Maar de rekenlessen zijn niet voor iedereen even gemakkelijk. Wanneer u voor de talloze keer dezelfde instructie heeft gedaan en een leerling snapt het nog steeds niet, lijkt het zinloos hier verder mee te gaan. Het voelt alsof die leerling het gewoon niet wil snappen. Natuurlijk wilt u niets liever dan het kind de nodige aandacht geven en ze te begeleiden tot hij weer volledig met de groep mee kan. Meestal is hier weinig tijd voor en zijn er ondertussen nog twintig andere leerlingen in afwachting.

Uw rekenspecialist voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Beesd

In Beesd bieden we specifieke begeleiding aan kinderen op de basisschool van groep 5 tot en met 8 om hun reken- en lees-vaardigheden te verbeteren. Tijdens een deel van de dag is de remedial teacher in Beesd op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun achterstanden in het leren te oplossen of in een aantal gevallen voorkomen.

We starten altijd met een diepgaand onderzoek om de wiskundige bekwaamheid van het kind te vaststellen en de vereiste hulp vast te stellen. Daarna stellen we een op maat gemaakt lesprogramma samen dat aansluit bij hun bijzondere behoeften voor wiskunde.

Onze vorm van remedial teaching voor wiskunde kan individueel plaatsvinden, maar doorgaans is dit in kleinschalige groepen van 2 tot 4 leerlingen uit dezelfde klas. Verder werken we gezamenlijk met de leerkracht om een plan voor in de klas op te stellen en dit te bespreken.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Uw rekenspecialist voor rekenen in Beesd

Rekenen is een moeilijk proces. Het is geweldig als een kind vanaf de eerste keer goed met de klas mee kan en gemakkelijk de moeilijkere opgaven maakt. Maar de wiskundelessen zijn niet voor elke leerling even gemakkelijk. Wanneer u voor de honderdste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een leerling begrijpt het steeds niet, lijkt het zinloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die leerling het gewoon niet wil snappen. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het student de nodige aandacht geven en hem/haar te ondersteunen tot hij weer volledig met de groep mee kan. Vaak is hier geen tijd voor en zitten er ondertussen nog twintig andere leerlingen te wachten.

 

Remedial teaching rekenen bij Leerrijk Leren in Beesd

Daarom biedt Leerrijk Leren extra ondersteuning voor wiskunde aan. Via deze gepersonaliseerde ondersteuning kunnen wij een leerling op ordelijke wijze helpen bij de verbetering van zijn of haar wiskundige vaardigheden. Eerst gaan we op zoek naar wat juist de grond is van het probleem. Soms is het zo dat ze ergens een beginnende stap over het hoofd gezien hebben, waardoor ze in een latere fase komen vast te zitten. Maar er kunnen ook andere oorzaken meespelen: mogelijk is het kind overgestimuleerd, heeft het te weinig zelfvertrouwen of voelt het zich niet goed in zijn vel. Ook kan er een leerprobleem meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is gekropen. Het is erg belangrijk om van bij het begin de juiste oorzaken te achterhalen zodat we doelmatig en geschikt te hulp kunnen schieten. Elke oorzaak vraagt immers een andere methode. Het kan zelfs een samenloop van verschillende aspecten zijn. Zo kan een kind met rekenstoornis een laag zelfbeeld ontstaan, waardoor het daarnaast meer fouten maakt tijdens het wiskunde doen. Het wordt al snel een neerwaartse spiraal.

 

Onze methode voor rekenen

Remedial Teaching kan in groepsverband of individuele setting plaatsvinden. Op basis van diepgaand vooronderzoek en observaties stellen we een aangepast traject voor. We gaan methodisch te werk en inspireren het kind om in beheersbare stappen verbetering te boeken. We werken met een bekwaam team dat vertrouwd is met uiteenlopende problematieken. De trainers uit ons team weten de kern van de leerachterstanden te vinden. Zij doorgronden het kind diepgaand aan en hebben een duidelijke visie over welke stappen er moeten gezet worden om het kind te doen vooruitgaan. De redenen kunnen verschillend zijn en daarom wijzigt de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het volledige kind en geven we het kind middelen aan op maat. Zo kan hij of zij in de nabije toekomst nieuwe content autonoom verwerken. Het gaat dus niet alleen om het verstandelijke aspect op dat moment. We garanderen er vanzelfsprekend voor dat het kind efficiënt mee is met de actuele rekenlessen. Maar we houden rekening met zijn behaviorale en gevoelsmatige kenmerken en bewapenen het kind om in de komende tijd zelf defi’s aan te gaan.

 

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op sociaal-emotioneel vlak kijken we onder andere naar het zelfwaarneming van een leerling. Het is niet vreemd dat als een kind regelmatig lage scores haalt bij Rekenen, hij/zij na een bepaalde periode veronderstelt dat ie er nauwelijks van kan. Door optimistische verwachtingen uit te spreken en in kleine stappen overwinningen te boeken, helpen we het kind om terug in zichzelf te hebben geloof. Daardoor zal hij meer verzekerdheid krijgen in zichzelf om in de nabije toekomst complexe uitdagingen aan te pakken. Ook zal het kind zich meer gedreven voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij gelooft dat het wel goed komt. Dankzij de focus die we besteden aan de gevoelsmatige kant, zal het kind weer meer plezier beleven aan rekenen. Een slechte instelling kan namelijk de groei tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit analyse gebleken is dat er een onderliggende leerachterstand meespeelt, zoals dyscalculie, zullen wij de rekenvaardigheden uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we duidelijk welke zaken niet zo goed gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige bekwaamheden op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze oefeningen aansluiten bij zijn studieplan, zodat de link duidelijk is tussen Remedial Teaching en de vakken op school.

Al deze begeleiding wordt specifiek afgesteld op de student. Elk kind is namelijk uniek. Op basis van academische kennis, inspirerende coaches en met een solide didactische ervaring kunt u er gerust van zijn dat we een grote toegevoegde waarde kunnen bieden voor uw pupil(len).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet alleen gericht op kinderen met leer- of gedragsproblemen, maar ook op zeer begaafde kinderen. We bieden hen uitdagende lessen op maat om hun bekwaamheden verder te vergroten.

Het is essentieel om te vermelden dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich meestal op het herhalen van eerder gegeven materiaal. Onze remedial teacher werkt echter grondig met de kinderen, volgens een persoonlijk plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun bepaalde educatieve of gedragsissue.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Door middel van veel gedrevenheid ondersteunen we nu en in de komende tijden lagere scholen en het middelbaar onderwijs uit de aangegeven steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen