Uw Remedial Teacher voor ondersteuning en het leerproces van het kind op de basisschool in Zevenbergen

Remedial Teaching voor ondersteuning en het leerproces van het kind in Zevenbergen

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning primair gericht op het leerproces en het bevorderen van studievaardigheden, voor scholieren in het basis onderwijs in Zevenbergen en daarna voor het secundair onderwijs in Zevenbergen.

Het volledig begrijpen van de basisstof voor spelling, lezen en rekenen is fundamenteel voor de verdere (cognitieve) ontwikkeling van een kind. Als eerste stap worden er, wanneer het kind problemen met leren ondervindt door bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie, didactische gegevens verzameld om het beginniveau van het kind te bepalen. Als het nodig is gaat het kind een stapje terug en leert zij/hij strategieën aan die het leren makkelijker maken. Door de leerstof in kleinere stapjes aan te bieden en regelmatig te herhalen, zult u zien uw kind weer floreren.

Remedial Teaching voor extra begeleiding voor kinderen op basisscholen in Zevenbergen

In Zevenbergen bieden we doelgerichte begeleiding aan basisschoolkinderen van groep 5 tot en met 8 om hun  spelling-vaardigheden te verbeteren. Gedurende een dagdeel is de remedial teacher in Zevenbergen op school beschikbaar om hen te ondersteunen om hun leerachterstanden te verhelpen of in een aantal gevallen voorkomen.

 

Remedial Teaching

Remedial Teaching: de meerwaarde voor het zwoegende kind.
Soms verloopt de ontwikkeling van een kind niet als verwacht. Doordat het kind moeite heeft met spelling, rekenen, begrijpend lezen of motoriek, is het af en toe zo dat er een leerachterstand ontstaat. Een gedegen manier om leerachterstanden te voorkomen is Herstellend Onderwijs. Deze methode vindt het probleem op en zorgt voor een solide aanpak om deze problemen op te lossen. Het is een manier om het kind te ondersteunen in de ontwikkeling, zowel cognitief, gedragsmatig en sociaal-emotioneel.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Wat is Remedial Teaching

Het gedrag van mensen komt altijd uit iets voort. Zoals bij problematisch of angstig gedrag bij kinderen. Een niet juist zelfbeeld, een stoornis in het autistisch spectrum, niet kunnen omgaan met teveel prikkels; er zijn veel mogelijkheden waarom een kind traag leert. Remedial Teaching is een hulp voor het leerproces van het kind. Deze steun is te realiseren in groepsverband of individueel. De herstellende docent of trainer ondersteunt het kind in de omgang met het leren. Er worden tools en handvatten aangereikt om met het leren om te gaan. De docent of trainer is in staat om de vinger te leggen op de kern van de achterstanden. De redenen kunnen, zoals benoemd, erg uiteenlopend zijn.

Er zijn momenten komt dyscalculie voor, een andere keer ligt het aan ideeën rondom eigenwaarde. Met een persoonlijke benadering en een systematische methode wordt er stimulerend met het kind aan de slag gegaan. Door middel van een preliminair onderzoek en beoordelingen wordt er een beter beeld gecreëerd wat er eventueel aan de hand is. Dit hele proces is in nauwe samenwerking met de begeleiders.

 

De bijzondere remedial teaching begeleiding van Leerrijk Leren in Zevenbergen

Leerrijk Leren is een Remedial Teaching praktijk met veel ervaring in het aanpakken van deze soort uitdagingen.

Iedere kind is uniek, dus moet de ondersteuning afgestemd worden op het afzonderlijke kind. Leerrijk Leren werkt met ervaren professionals in Zevenbergen. Dit zijn specialisten op het gebied van pedagogische en stimulerende vaardigheden. Verder gebruiken zij grondige wetenschappelijke inzichten en passen deze toe tijdens de begeleidingsfase van remedial teaching. Dit is een oorzaak waarom Leerrijk Leren naast kinderen ook scholen en ouders helpt. Leerrijk Leren biedt privélessen, huiswerkbegeleiding, trainingen en remedial teaching aan kinderen in het lager onderwijs. Een intake gesprek zorgt voor verder inzicht, waarbij testen en observaties worden ingezet. Na de vaststelling volgt het handelingsplan waarin doelen beschreven staan. Dit is een kader die kalmte brengt en bekwaamheden ontwikkelt, om zo optimaal om te kunnen gaan met de uitdaging of stoornis.

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet enkel gericht op kinderen met studie- of gedragsissues, maar ook op zeer begaafde kinderen. We bieden hen uitdagende lessen op maat om hun talenten verder te verbeteren.

Het is essentieel om te benadrukken dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich doorgaans op het herhalen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt echter grondig met de kinderen, volgens een eigen plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun bepaalde studie- of gedragsuitdaging.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Met behulp van veel passie ondersteunen we momenteel en in de komende tijden basisscholen en het voortgezet onderwijs uit de onderstaande steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen