Ondersteunende remedial teacher voor rekenen op basisscholen in Rhenoy

Remedial Teaching voor rekenen in Rhenoy

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning primair gericht op de leerontwikkeling en het bevorderen van studievaardigheden, voor scholieren in het basis onderwijs in Rhenoy en daarna voor het middelbaar onderwijs in Rhenoy.

Het proces van rekenen is ingewikkeld. Het is prachtig als een leerling vanaf de eerste keer goed met de klas kan bijhouden en snel de moeilijkere opgaven maakt. Maar de lessen over rekenen zijn niet voor alle leerlingen even gemakkelijk. Wanneer u voor de zoveelste keer dezelfde instructie heeft gedaan en een leerling vat het nog steeds niet, lijkt het zinloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die leerling het eenvoudigweg niet wil begrijpen. Uiteraard wilt u niets liever dan het kind de vereiste aandacht geven en ze te begeleiden tot hij weer volledig met de groep op kan gaan. Meestal is hier weinig tijd voor en zijn er ondertussen nog twintig andere leerlingen in afwachting.

Remedial Teaching voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Rhenoy

In Rhenoy bieden we doelgerichte begeleiding aan leerlingen in het basisonderwijs van groep 5 tot en met 8 om hun reken- en spelling-vaardigheden te verbeteren. Gedurende een dagdeel is de remedial teacher in Rhenoy op school beschikbaar om hen te ondersteunen om hun leerproblemen te verhelpen of in een aantal gevallen voorkomen.

We starten altijd met een diepgaand onderzoek om de rekenvaardigheid van het kind te identificeren en de vereiste hulp vast te stellen. Dan stellen we een persoonlijk lesprogramma samen dat aansluit bij hun eigen behoeften voor rekenen.

Onze stijl van remedial teaching voor rekenen kan persoonlijk plaatsvinden, maar gewoonlijk is dit in kleine groepjes van 2 tot 4 leerlingen uit hetzelfde jaar. Bovendien werken we in samenwerking met de docent om een plan voor in de klas op te stellen en dit te overleggen.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Remedial Teaching Rekenen in Rhenoy

Rekenen is een moeilijk proces. Het is geweldig als een leerling vanaf de eerste keer goed met de klas mee kan en gemakkelijk de moeilijkere opgaven maakt. Maar de rekenlessen zijn niet voor elke leerling even gemakkelijk. Wanneer u voor de honderdste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een kind begrijpt het steeds weer niet, lijkt het vruchteloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die student het gewoon niet wil snappen. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het leerling de nodige aandacht geven en hem/haar te ondersteunen tot hij weer volledig met de groep mee kan. Vaak is hier te weinig tijd voor en zitten er intussen nog twintig andere studenten te wachten.

 

Remedial teaching bij Leerrijk Leren in Rhenoy

Daarom biedt Leerrijk Leren extra ondersteuning voor wiskunde aan. Via deze op maat gemaakte ondersteuning kunnen wij een leerling op gestructureerde wijze helpen bij de ontwikkeling van zijn of haar rekenbekwaamheid. Eerst gaan we op zoek naar wat juist de oorzaak is van het probleem. Soms is het zo dat ze ergens een eerste stap verzuimd hebben, waardoor ze in een volgende fase komen vast te zitten. Maar er kunnen ook andere factoren meespelen: misschien is het kind overprikkeld, heeft het te weinig zelfvertrouwen of voelt het zich niet goed in zijn vel. Ook kan er een leerprobleem meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is gekomen. Het is erg essentieel om van bij het begin de passende oorzaken te achterhalen zodat we doelmatig en toepasselijk te hulp kunnen bieden. Elke oorzaak vraagt namelijk een andere benadering. Het kan zelfs een mix van verschillende elementen zijn. Zo kan een kind met rekenproblemen een negatief zelfbeeld ontstaan, waardoor het zelfs meer fouten maakt tijdens het rekenen. Het wordt al vlug een vicieuze cirkel.

Onze methode

Remedial Teaching kan in een groep setting of persoonlijke setting plaatsvinden. Op basis van grondig voorafgaand onderzoek en waarnemingen stellen we een aangepast traject voor. We gaan methodisch te werk en stimuleren het kind om in beheersbare stappen verbetering te boeken. We werken met een bekwaam team dat bekend is met diverse problematieken. De coaches uit ons team weten de hart van de achterstanden te vinden. Zij begrijpen het kind goed aan en hebben een heldere visie over welke stappen er genomen moeten worden om het kind te doen ontwikkelen. De redenen kunnen uiteenlopend zijn en daarom varieert de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het volledige kind en geven we het kind instrumenten aan op maat. Zo kan hij of zij in de toekomende tijd nieuwe materiaal zelfstandig verwerken. Het gaat dus niet alleen om het cognitieve aspect op dat moment. We zorgen er uiteraard voor dat het kind vlot mee is met de bestaande rekenlessen. Maar we nemen rekening met zijn gedragsmatige en sociaal-emotionele kenmerken en rusten het kind om in de toekomst zelf uitdagingen aan te gaan.

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op gevoelsmatig vlak kijken we onder andere naar het zelfbeeld van een leerling. Het is niet ongewoon dat als een kind veelvuldig onvoldoendes haalt bij Rekenen, hij/zij na verloop van tijd denkt dat ie er weinig van kan. Door optimistische verwachtingen uit te spreken en in kleine stappen overwinningen te boeken, helpen we het kind om terug in zichzelf te hebben geloof. Daardoor zal hij meer vertrouwen krijgen in zichzelf om in de toekomst complexe uitdagingen aan te pakken. Ook zal het kind zich meer enthousiast voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij heeft vertrouwen dat het wel goed komt. Dankzij de focus die we besteden aan de emotionele kant, zal het kind weer meer plezier beleven aan rekenen. Een slechte instelling kan namelijk de groei tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit onderzoek gebleken is dat er een onderliggende leerprobleem meespeelt, zoals dyscalculie, zullen wij de rekencapaciteiten uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we helder welke zaken niet zo soepel gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige vaardigheden op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze oefeningen aansluiten bij zijn studieplan, zodat de verbinding duidelijk is tussen Remedial Teaching en de lessen op school.

Al deze begeleiding wordt specifiek afgesteld op de student. Elk kind is namelijk verschillend. Op basis van gebaseerd op onderzoek, motiverende coaches en met een uitgebreide didactische ervaring kunt u er zeker van zijn dat we een grote bijdrage kunnen bieden voor uw pupil(len).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze extra ondersteuning is niet enkel gericht op kinderen met educatieve of gedragsproblemen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen stimulerende lessen op maat om hun bekwaamheden verder te vergroten.

Het is cruciaal om te benadrukken dat remedial teaching anders is dan bijles. Bijles richt zich meestal op het opnieuw doornemen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt echter intensief met de kinderen, op basis van een individueel plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke educatieve of gedragsissue.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Door middel van veel enthousiasme ondersteunen we nu en in de komende tijden lagere scholen en het middelbaar onderwijs uit de onderstaande steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen