Ondersteunende remedial teacher voor rekenen op basisscholen in Capelle aan den IJssel

Remedial Teaching voor rekenen in Capelle aan den IJssel

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning in de eerste plaats gericht op de leerontwikkeling en het ontwikkelen van studievaardigheden, voor studenten in het lager onderwijs in Capelle aan den IJssel en daarna voor het voortgezet onderwijs in Capelle aan den IJssel.

Rekenen kan een complex proces zijn. Het is prachtig als een leerling vanaf de eerste keer goed met de klas mee kan en gemakkelijk de lastigere opgaven maakt. Maar de lessen over rekenen zijn niet voor alle leerlingen even eenvoudig. Wanneer u voor de honderdste keer dezelfde instructie heeft gedaan en een leerling begrijpt het nog steeds niet, voelt het misschien zinloos hier voort te zetten. Het lijkt alsof die leerling het simpelweg niet wil bevatten. Natuurlijk wilt u niets liever dan het kind de vereiste aandacht geven en ze te begeleiden tot hij weer helemaal met de groep op kan gaan. Doorgaans is hier geen tijd voor en zitten er ondertussen nog twintig anderen zitten te wachten.

Remedial Teaching voor extra rekenbegeleiding op basisscholen in Capelle aan den IJssel

In Capelle aan den IJssel bieden we specifieke begeleiding aan kinderen op de basisschool van groep 5 tot en met 8 om hun getal- en taal-vaardigheden te verbeteren. Gedurende een periode op de dag is de remedial teacher in Capelle aan den IJssel op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun achterstanden in het leren te oplossen of in sommige gevallen tegengaan.

We komen op gang altijd met een diepgaand onderzoek om de wiskundige bekwaamheid van het kind te identificeren en de benodigde hulp te identificeren. Dan stellen we een aangepast lesprogramma samen dat tegemoetkomt bij hun bijzondere behoeften voor rekenen.

Onze stijl van remedial teaching voor wiskunde kan persoonlijk plaatsvinden, maar meestal is dit in kleine groepjes van 2 tot 4 leerlingen uit dezelfde klas. Daarnaast werken we in samenwerking met de onderwijzer om een plan voor in de klas op te stellen en dit te overleggen.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Remedial Teaching Rekenen in Capelle aan den IJssel

Rekenen is een ingewikkeld proces. Het is fantastisch als een student vanaf de eerste keer goed met de klas mee kan en vlot de moeilijkere opgaven maakt. Maar de rekensessies zijn niet voor elk kind even eenvoudig. Wanneer u voor de tigste keer dezelfde uitleg heeft gedaan en een kind begrijpt het nog steeds niet, lijkt het vruchteloos hier verder mee te gaan. Het lijkt alsof die leerling het gewoon niet wil begrijpen. Vanzelfsprekend wilt u niets liever dan het leerling de nodige aandacht geven en hem/haar te begeleiden tot hij weer helemaal met de groep mee kan. Vaak is hier niet de tijd voor en zitten er ondertussen nog twintig andere studenten te wachten.

 

Remedial teaching bij Leerrijk Leren in Capelle aan den IJssel

Daarvoor biedt Leerrijk Leren extra ondersteuning voor getallen aan. Via deze gepersonaliseerde ondersteuning kunnen wij een leerling op gestructureerde wijze helpen bij de ontwikkeling van zijn of haar rekenvaardigheden. Eerst gaan we op zoek naar wat exact de reden is van het issue. Soms is het zo dat ze ergens een initiële stap verzuimd hebben, waardoor ze in een volgende fase stuck raken. Maar er kunnen eveneens andere factoren meespelen: misschien is het kind overbelast, heeft het te onvoldoende zelfvertrouwen of voelt het zich niet prettig in zijn vel. Ook kan er een leerstoornis meespelen die tot dan toe nog niet naar boven is gekomen. Het is erg cruciaal om vanaf het begin de juiste oorzaken te achterhalen zodat we efficiënt en toepasselijk te hulp kunnen bieden. Elke oorzaak vraagt immers een andere methode. Het kan zelfs een mix van verschillende aspecten zijn. Zo kan een kind met rekenproblemen een negatief zelfbeeld ontstaan, waardoor het daarnaast meer fouten maakt tijdens het wiskunde doen. Het wordt al vlug een neerwaartse spiraal.

Onze methode

Remedial Teaching kan in een groepscontext of een-op-een omgeving plaatsvinden. Op basis van uitvoerig preliminair onderzoek en waarnemingen stellen we een gepersonaliseerd traject voor. We gaan systematisch te werk en stimuleren het kind om in beheersbare stappen progressie te boeken. We werken met een ervaren team dat thuis is met verschillende problematieken. De coaches uit ons team weten de essentie van de leerachterstanden te vinden. Zij voelen het kind effectief aan en hebben een expliciete visie over welke stappen er moeten gezet worden om het kind te doen vooruitgaan. De redenen kunnen verschillend zijn en daarom varieert de aanpak per kind.

Bij Remedial Training kijken we naar het complete kind en bieden we het kind middelen aan op maat. Zo kan hij of zij in de nabije toekomst nieuwe content autonoom verwerken. Het gaat dus niet alleen om het cognitieve aspect op dat moment. We zorgen er natuurlijk voor dat het kind vlot mee is met de huidige rekenlessen. Maar we houden rekening met zijn behaviorale en emotionele kenmerken en rusten het kind om in de toekomst zelf uitdagingen aan te gaan.

Sociaal emotioneel deel van rekenen

Op gevoelsmatig vlak kijken we onder andere naar het zelfwaarneming van een leerling. Het is niet vreemd dat als een kind regelmatig lage scores haalt bij Rekenen, hij/zij na een bepaalde periode gelooft dat ie er niets van kan. Door positieve voorspellingen uit te spreken en in kleine stappen triomfen te boeken, helpen we het kind om terug in zichzelf te vertrouwen. Daardoor zal hij meer verzekerdheid krijgen in zichzelf om in de toekomst lastige vraagstukken aan te pakken. Ook zal het kind zich meer gemotiveerd voelen om zich in te zetten voor de rekenlessen, doordat hij gelooft dat het wel goed komt. Dankzij de zorg die we besteden aan de emotionele kant, zal het kind weer meer voldoening beleven aan rekenen. Een pessimistische houding kan namelijk de vooruitgang tegenhouden.

Dyscalculie

Als uit analyse gebleken is dat er een onderliggende leerstoornis meespeelt, zoals dyscalculie, zullen wij de rekenvaardigheden uitgebreid in kaart brengen. Daardoor zien we helder welke zaken niet zo goed gaan. Door dan specifiek op deze zaken te werken leren we het kind de nodige vaardigheden op te doen. We zorgen er telkens voor dat deze trainingen aansluiten bij zijn lesprogramma, zodat de connectie duidelijk is tussen Remedial Teaching en de cursussen op school.

Al deze begeleiding wordt specifiek afgesteld op de student. Elk kind is namelijk anders. Op basis van gebaseerd op onderzoek, stimulerende coaches en met een solide didactische ervaring kunt u er verzekerd van zijn dat we een grote toegevoegde waarde kunnen bieden voor uw pupil(len).

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet alleen gericht op kinderen met studie- of gedragsproblemen, maar ook op buitengewoon begaafde kinderen. We bieden hen uitdagende lessen op maat om hun vaardigheden verder te verbeteren.

Het is belangrijk om te vermelden dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich meestal op het opnieuw doornemen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt echter intensief met de kinderen, conform een eigen plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke leer- of gedragsprobleem.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Met veel enthousiasme ondersteunen we nu en in de toekomst lagere scholen en het secundair onderwijs uit de volgende steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen