Belang van remedial teaching voor de onderwijsinstelling Park16Hoven in ROTTERDAM

Remedial Teaching Praktijk Leerrijk Leren voor Park16Hoven uit ROTTERDAM

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning in de eerste plaats gericht op de leerontwikkeling en het het verbeteren van studievaardigheden, voor studenten in het basis onderwijs in ROTTERDAM en daarna voor het voortgezet onderwijs in ROTTERDAM.

Welkom bij Leerrijk Leren, een instelling die gespecialiseerd is in het benaderen van de unieke uitdagingen waarmee verscheidene leerlingen met leeruitdagingen op primair onderwijs in ROTTERDAM worden geconfronteerd. We realiseren ons dat het gebrek aan specifieke aandacht en individuele ondersteuning vaak een hindernis is voor deze leerlingen, wat kan resulteren tot ontevredenheid, leerachterstand en een negatief eigenwaarde voor het kindertje. Daarom zetten we ons in om deze broodnodige specifieke begeleiding aan te verlenen, om leerlingen te helpen hun complete leer mogelijkheden te bereiken.

Het belang van Remedial Teaching in het basisonderwijs voor Park16Hoven uit ROTTERDAM

In ROTTERDAM bieden we doelgerichte begeleiding aan basisschoolkinderen van groep 5 tot en met 8 om hun  lees-vaardigheden te verbeteren. Gedurende een periode op de dag is de remedial teacher in ROTTERDAM op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun leerproblemen te oplossen of in bepaalde gevallen voorkomen.

 

Remedial Teaching

Op basisscholen komen we vaak leerlingen tegen die worstelen met specifieke leervraagstukken, wat resulteert in een substantiële achterstand in leren. Deze achterstand kan zonder de juiste ondersteuning leiden tot verdere onderwijskundige en maatschappelijke problemen. Om deze uitdagingen aan te pakken, pleiten we voor het belang van Remedial Teaching. Door doelgerichte ondersteuning kunnen we deze leerachterstand overbruggen en het zelfvertrouwen van de student vergroten.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Onze Aanpak van Remedial Teaching

Bij Leerrijk Leren begrijpen we dat elke leerling uniek is. Veel kinderen die worstelen met leren hebben individuele leerbehoeften die niet altijd kunnen worden aangepakt in een traditionele setting. Dit kan leiden tot voortdurende leerproblemen en een afnemende motivatie om te leren. Maar door onze holistische benadering van extra ondersteuning, waarbij we diepgaande evaluaties uitvoeren en persoonlijke leerplannen ontwikkelen, kunnen we de specifieke behoeften van elk kind aanpakken en hun voortgang bevorderen. Ons gedreven team van experts staat klaar om doeltreffende leerstrategieën toe te passen en op maat gemaakte ondersteuning te bieden. Zo kunnen we de leerervaring van elke student verrijken en hen ondersteunen hun volledige leermogelijkheden te bereiken.

 

Casestudies en Successen

Wij zijn er trots op dat we meerdere prestaties en succescases kunnen uitwisselen die de invloed en belang van onze programma’s demonstreren. Deze cases bewijzen hoe onze benadering leerlingen helpt om hun leerproblemen te verslaan en hun academische potentieel te bereiken.

 

Waarom voor Park16Hoven uit ROTTERDAM?

We zijn bijzonder geïnteresseerd in samenwerking met Park16Hoven uit ROTTERDAM. We begrijpen dat instelling uit ROTTERDAM zich inzet om de best mogelijke onderwijskansen te bieden aan haar leerlingen en wij geloven dat onze diensten hierin een waardevolle aanvulling kunnen zijn. Onze expertise en toewijding kunnen een aanzienlijke bijdrage leveren aan het succes van de leerlingen van Park16Hoven uit ROTTERDAM, zowel in hun leer prestaties als in hun algemene welzijn. We streven ernaar om een constructieve impact te hebben op de leerlingen van Park16Hoven, en samen kunnen we een krachtige basis leggen voor hun toekomstige succes en ontwikkeling.
 
 

Contacteer Ons

Als ouders of Park16Hoven uit ROTTERDAM geïnteresseerd zijn om te ontdekken hoe onze ondersteuning hun leerlingen kunnen ondersteunen en hun leerresultaten kunnen verbeteren, nodigen we hen uit om ons te benaderen. We kijken ernaar uit om samen te werken en bij te dragen aan het succes van de leerlingen van Park16Hoven uit ROTTERDAM. Laten we samenwerken om een uitstekende leeromgeving te creëren en de leertraject van de leerlingen te verbeteren.

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze individuele begeleiding is niet enkel gericht op kinderen met studie- of gedragsproblemen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen interessante lessen op maat om hun vaardigheden verder te ontwikkelen.

Het is belangrijk om te benadrukken dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich vaak op het opnieuw doornemen van eerder gegeven materiaal. Onze remedial teacher werkt integendeel diepgaand met de kinderen, volgens een eigen plan met een helder doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke educatieve of gedragsprobleem.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Met behulp van veel enthousiasme ondersteunen we momenteel en in de toekomst basisscholen en het secundair onderwijs uit de volgende steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen