Belang van remedial teaching voor de onderwijsinstelling het Duet in UITHOORN

Remedial Teaching Praktijk Leerrijk Leren voor het Duet uit UITHOORN

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning in de eerste plaats gericht op de leerontwikkeling en het bevorderen van studievaardigheden, voor studenten in het lager onderwijs in UITHOORN en daarna voor het secundair onderwijs in UITHOORN.

Wij heten u welkom bij Leerrijk Leren, een instelling die deskundig is in het oplossen van de specifieke obstakels waarmee verscheidene jongeren met leermoeilijkheden op primair onderwijs in UITHOORN worden mee geconfronteerd worden. We begrijpen dat een ontbreken aan specifieke begeleiding en persoonlijke ondersteuning regelmatig een struikelblok is voor dergelijke jongeren, wat kan zorgen voor tot frustratie, achterlopen op school en een negatief zelfvertrouwen voor het kindertje. Om die reden zetten we ons met passie om deze essentiële specifieke begeleiding aan te bieden, om leerlingen te helpen hun volledige leer mogelijkheden te realiseren.

Het belang van Remedial Teaching in het basisonderwijs voor het Duet uit UITHOORN

In UITHOORN bieden we gerichte begeleiding aan kinderen op de basisschool van groep 5 tot en met 8 om hun  taal-vaardigheden te verbeteren. In de loop van een deel van de dag is de remedial teacher in UITHOORN op school beschikbaar om hen te ondersteunen om hun achterstanden in het leren te aanpakken of in sommige gevallen voorkomen.

 

Remedial Teaching

Op basisscholen komen we vaak leerlingen tegen die worstelen met verschillende leerprocessen, wat resulteert in een substantiële leerachterstand. Deze achterstand kan zonder de juiste ondersteuning leiden tot verdere academische en sociale problemen. Om deze uitdagingen aan te pakken, pleiten we voor het belang van Remedial Teaching. Door doelgerichte ondersteuning kunnen we deze leerachterstand overbruggen en het zelfvertrouwen van de leerling vergroten.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Onze Aanpak van Remedial Teaching

Bij Leerrijk Leren begrijpen we dat elke pupil uniek is. Veel leerlingen die worstelen met leren hebben specifieke leerbehoeften die niet altijd kunnen worden aangepakt in een klassikale setting. Dit kan leiden tot aanhoudende leerproblemen en een verminderde motivatie om te leren. Maar door onze brede benadering van Remedial Teaching, waarbij we grondige evaluaties uitvoeren en op maat gemaakte leerplannen ontwikkelen, kunnen we de unieke behoeften van elk kind aanpakken en hun succes bevorderen. Ons toegewijde team van deskundigen staat klaar om efficiënte leeraanpakken toe te passen en persoonlijke ondersteuning te bieden. Zo kunnen we de onderwijservaring van elke leerling optimaliseren en hen helpen hun volle leerpotentieel te bereiken.

 

Casestudies en Successen

Wij zijn er trots op dat we vele prestaties en praktijkvoorbeelden kunnen delen die de effect en waarde van onze programma’s demonstreren. Deze cases tonen aan hoe onze aanpak kinderen helpt om hun leervraagstukken te overwinnen en hun onderwijskundige potentieel te verwezenlijken.

 

Waarom voor het Duet uit UITHOORN?

We zijn bijzonder geïnteresseerd in samenwerking met het Duet uit UITHOORN. We begrijpen dat instelling uit UITHOORN zich inzet om de best mogelijke onderwijskansen te bieden aan haar leerlingen en wij geloven dat onze expertise hierin een waardevolle aanvulling kunnen zijn. Onze kennis en passie kunnen een grote bijdrage leveren aan het succes van de leerlingen van het Duet uit UITHOORN, zowel in hun leer prestaties als in hun totale welzijn. We streven ernaar om een positieve impact te hebben op de leerlingen van het Duet, en samen kunnen we een sterke basis leggen voor hun verdere succes en groei.
 
 

Contacteer Ons

Als ouders of het Duet uit UITHOORN geïnteresseerd zijn om te ontdekken hoe onze ondersteuning hun leerlingen kunnen ondersteunen en hun leerresultaten kunnen verbeteren, nodigen we hen uit om contact met ons op te nemen. We kijken ernaar uit om samen te werken en bij te dragen aan het succes van de leerlingen van het Duet uit UITHOORN. Laten we samenwerken om een optimale leeromgeving te creëren en de leertraject van de leerlingen te verbeteren.

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet uitsluitend gericht op kinderen met studie- of gedragsproblemen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen uitdagende lessen op maat om hun talenten verder te verbeteren.

Het is belangrijk om te onderstrepen dat remedial teaching verschilt van bijles. Bijles richt zich vaak op het herhalen van eerder aangeboden lesstof. Onze remedial teacher werkt integendeel diepgaand met de kinderen, conform een eigen plan met een concreet doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke leer- of gedragsissue.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Met behulp van veel gedrevenheid ondersteunen we momenteel en in de komende tijden basisscholen en het secundair onderwijs uit de aangegeven steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen