Belang van remedial teaching voor de onderwijsinstelling De Irisschool in TERNEUZEN

Remedial Teaching Praktijk Leerrijk Leren voor De Irisschool uit TERNEUZEN

Voor basisscholen en particuliere begeleiding

Extra ondersteuning primair gericht op de leerontwikkeling en het ontwikkelen van studievaardigheden, voor studenten in het basis onderwijs in TERNEUZEN en daarna voor het middelbaar onderwijs in TERNEUZEN.

Wij heten u welkom bij Leerrijk Leren, een organisatie die deskundig is in het benaderen van de specifieke problemen waarmee verscheidene leerlingen met leermoeilijkheden op basisscholen in TERNEUZEN worden mee geconfronteerd worden. We realiseren ons dat een tekort aan gerichte aandacht en op maat gemaakte hulp regelmatig een obstakel is voor deze leerlingen, wat kan leiden tot frustratie, achterstand in leren en een negatief zelfvertrouwen voor het kindje. Om die reden zetten we ons met passie om deze broodnodige gespecialiseerde begeleiding aan te verlenen, om jongeren te begeleiden hun totale onderwijskundige capaciteiten te verwezenlijken.

Het belang van Remedial Teaching in het basisonderwijs voor De Irisschool uit TERNEUZEN

In TERNEUZEN bieden we gerichte begeleiding aan kinderen op de basisschool van groep 5 tot en met 8 om hun  lees-vaardigheden te verbeteren. Gedurende een deel van de dag is de remedial teacher in TERNEUZEN op school ter plaatse om hen te ondersteunen om hun leerproblemen te aanpakken of in sommige gevallen voorkomen.

 

Remedial Teaching

Op basisscholen komen we vaak kinderen tegen die worstelen met verschillende leervraagstukken, wat resulteert in een aanzienlijke achterstand in leren. Deze achterstand kan zonder de juiste ondersteuning leiden tot extra leer en maatschappelijke problemen. Om deze uitdagingen aan te pakken, pleiten we voor het belang van extra ondersteuning. Door specifieke ondersteuning kunnen we deze leerachterstand overbruggen en het zelfvertrouwen van de student vergroten.

RT-Praktijk Leerrijk Leren

Leergebieden en ondersteuning:

– spelling en rekenen groep 5 t/m 8
– begrijpend lezen groep 5 t/m 8
– technisch lezen groep 5 t/m 8
– NT2 – taalondersteuning en hulp

– op locatie RT voor basisonderwijs
– op locatie RT voor voortgezet onderwijs
– op locatie RT 1op1 of groepsbegeleiding

– online 1-op-1 remedial teaching
– online huiswerkbegeleiding VO-leerlingen
– aanleren studievaardigheden VO-leerlingen

Onze Aanpak van Remedial Teaching

Bij Leerrijk Leren begrijpen we dat elke leerling uniek is. Veel leerlingen die worstelen met leren hebben unieke leerbehoeften die niet altijd kunnen worden aangepakt in een traditionele omgeving. Dit kan leiden tot blijvende leerproblemen en een verminderde motivatie om te leren. Maar door onze holistische benadering van extra ondersteuning, waarbij we diepgaande evaluaties uitvoeren en individuele leerplannen ontwikkelen, kunnen we de unieke behoeften van elk kind aanpakken en hun succes bevorderen. Ons gedreven team van professionals staat klaar om effectieve onderwijsmethoden toe te passen en individuele ondersteuning te bieden. Zo kunnen we de leertraject van elke pupil optimaliseren en hen helpen hun volledige leercapaciteit te bereiken.

 

Casestudies en Successen

Wij zijn er blij op dat we vele prestaties en casestudies kunnen delen die de impact en betekenis van onze aanpak demonstreren. Deze voorbeelden bewijzen hoe onze methodologie leerlingen helpt om hun leerproblemen te aanpakken en hun leer potentieel te bereiken.

 

Waarom voor De Irisschool uit TERNEUZEN?

We zijn bijzonder geïnteresseerd in samenwerking met De Irisschool uit TERNEUZEN. We begrijpen dat service uit TERNEUZEN zich inzet om de best mogelijke onderwijskansen te bieden aan haar leerlingen en wij geloven dat onze services hierin een waardevolle aanvulling kunnen zijn. Onze expertise en passie kunnen een aanzienlijke bijdrage leveren aan het succes van de leerlingen van De Irisschool uit TERNEUZEN, zowel in hun leer prestaties als in hun totale welzijn. We streven ernaar om een positieve impact te hebben op de leerlingen van De Irisschool, en samen kunnen we een sterke basis leggen voor hun toekomstige succes en ontwikkeling.
 
 

Contacteer Ons

Als ouders of De Irisschool uit TERNEUZEN geïnteresseerd zijn om te ontdekken hoe onze programma’s hun leerlingen kunnen ondersteunen en hun leerresultaten kunnen verbeteren, nodigen we hen uit om contact met ons op te nemen. We kijken ernaar uit om samen te werken en bij te dragen aan het succes van de leerlingen van De Irisschool uit TERNEUZEN. Laten we samenwerken om een optimale leeromgeving te creëren en de leerervaring van de leerlingen te verbeteren.

Remedial teaching bij hoogbegaafdheid

Onze remedial teaching is niet alleen gericht op kinderen met educatieve of gedragsproblemen, maar ook op hoogbegaafde kinderen. We bieden hen stimulerende lessen op maat om hun talenten verder te ontwikkelen.

Het is belangrijk om te vermelden dat remedial teaching niet hetzelfde is als bijles. Bijles richt zich doorgaans op het opfrissen van eerder onderwezen stof. Onze remedial teacher werkt daarentegen intensief met de kinderen, conform een persoonlijk plan met een helder doel. Hierbij leren ze ook omgaan met hun specifieke studie- of gedragsuitdaging.

Ons werkgebied
voor onderwijsinstellingen gaat veel verder

Door middel van veel passie ondersteunen we momenteel en in de nabije toekomst lagere scholen en het secundair onderwijs uit de onderstaande steden e.o.

Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Breda, Roermond, Leiden, Arnhem, Maastricht, Deventer, Amersfoort, Woerden, Den Bosch, Bergen op Zoom, Waalwijk, Sittard, Nieuwegein, Gorinchem, Leerdam, IJsselstein, Moordrecht, Ede, Veenendaal, Zwolle, Weert, Helmond, Apeldoorn, Barneveld, Doetinchem, Zaltbommel, Wijchen, Zutphen, Etten-Leur, Oss, Uden, Veghel, Culemborg, Haarlem, Bronckhorst, Montfoort, Zeist, Gouda, Vlissingen, Schiedam, Bodegraven, Waddinxveen, Harderwijk, Almere, Huizen, Ridderkerk, Zwijndrecht, Vlaardingen, Tiel, Geleen, Zoetermeer, Voorburg, Brunssum, en Middelburg.

Remedial Teaching
leeroplossingen en methoden

Relatie voor nascholing, verdieping, training en persoonlijke ontwikkeling
Lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers
Relatie voor intrinsieke motivatie voor persoonlijk ontwikkelen